Sverre har hatt over 30 biler:

Derfor falt han for Captur Plug-in hybrid

Nå er en av Europas mest populære SUV-er lansert som ladbar hybrid. På under tre måneder har bilentusiasten Sverre Nordal bare fylt tanken én gang.

ANNONSØRINNHOLD

Innhold: Schibsted Partnerstudio / Design: PRESSWORKS

Da 63-åringen fra Lillesand skulle kjøpe sin forrige bil, falt valget på helelektrisk. Som ekte bilentusiast med over 30 biler i repertoaret, har han prøvd det meste.

Men uansett hvor fornøyd Sverre var med bilen, ble han ikke kvitt rekkeviddeangsten.

Med en forkjærlighet for Renault og fransk komfort, var han raskt på ballen da andre generasjon av populære Captur ble lansert som ladbar hybrid i vinter. Den gir han mulighet til å både kjøre elektrisk og på drivstoff, og kan lades fra det vanlige strømnettet.

Som en kompakt og praktisk SUV er Captur Plug-in hybrid ventet å bli en salgsvinner i Norge. Bare siden Captur ble lansert i 2013, har det blitt produsert 1,5 millioner biler.


Sverre var blant de første i Norge som kunne sette seg inn i den ladbare hybriden. Etter knappe tre måneders bruk, er han klar i talen:

– Nå har jeg kjørt veldig mange forskjellige biler, og den står ikke tilbake for noen av de dyrere bilene jeg har hatt. Jeg er virkelig 100 prosent fornøyd – den har alt, forteller 63-åringen ivrig.

Prøvekjøre Renault Captur Plug-in hybrid? Klikk her


Vehicle registration plate, Automotive lighting, Wheel, Car, Cloud, Sky, Tire

Har fylt tanken én gang på under tre måneder

Fra tidligere er Captur kjent som en liten og lettkjørt SUV med god plass, høy bakkeklaring og lekent design. Som ladbar hybrid kommer den nå med to elektriske motorer kombinert med en 1,6 liter bensinmotor.

Det betyr at den har en elektrisk rekkevidde på inntil 65 km ved bykjøring, målt etter WLTP-syklusen. Den elektriske rekkevidden er 50 km ved blandet kjøring.

Basert på strømprisen betyr dette at du kan fullade batteriet hjemme til ca 9 kroner.

Les mer om Renault Captur Plug-in hybrid Klikk her


Automotive lighting, Tire, Wheel, Vehicle, Car, Sky, Grille, Cloud, Hood

Hybridsystemet er direkte inspirert av Renaults Formel 1-ekspertise, hvor ingeniørene har utviklet helt egne hybridmotorer. Renault har tatt over 150 patenter på energigjenvinning-systemet til Captur Plug-in hybrid.

Statistikk viser at de fleste kjører under fem mil i hverdagen. Dette betyr at du kan kjøre fullelektrisk daglig og som hybrid når du skal ut på lengre turer.

Med andre ord slipper du å tenke på hvor mye strøm som er igjen. På langturer står du fritt til å lade på en ladestasjon – eller kjøre forbi og vinke til køen.

På to og en halv måned med 2500 km tilbakelagt, har Sverre Nordal bare fylt tanken én gang.

Dette inkluderer mye småkjøring av barnebarn i hverdagen og lengre turer på 12 mil tur-retur Risør. Da har han i snitt brukt 0,15 liter på mila.

– Det morsomste med bilen er bensintanken. Den blir jo aldri tom! Jeg tror ikke det blir mange besøk til bensinstasjonen i løpet av året, sier han.

Prøvekjøre Renault Captur Plug-in hybrid? Klikk her


Vehicle registration plate, Automotive lighting, Wheel, Car, Cloud, Sky, Tire

Derfor er Captur Plug-in hybrid så populær

Med designelementer fra forgjengeren, har Captur Plug-in hybrid blitt lengre og bredere og fått et enda tydeligere SUV-uttrykk som kommer i 19 ulike fargekombinasjoner.

Captur passer både for dem som ønsker seg en større bil og for dem som tidligere har hatt en stor SUV, men ønsker seg en mindre bil med de samme egenskapene.

Med bakseter som kan skyves 16 cm frem og tilbake i tillegg til å legges ned, er modellen romslig med et bagasjerom på inntil 379 liter.

– Det er en fullgod bil med en størrelse som passer mange – både yngre, barnefamilier og eldre, sier Tom Gøytil, salgssjef i Motor Forum Kristiansand

Den ladbare hybriden kommer fullspekket med ny teknologi, komfort og sikkerhet i toppklasse. For Sverre Nordal er det ekstra viktig at Renault scorer høyt på kollisjonstester. I 2014 var han involvert i en alvorlig bilulykke og har slitt med ryggplager i ettertid.

– Det er en bil jeg føler meg trygg i. Du sitter høyt og godt og har god oversikt uten stolper som gir blindsoner. Og med den ryggen jeg har nå, sitter jeg faktisk best i bilen, forteller han

Flash photography, Street fashion, Jeans, Sky, Water, Sleeve, Standing, Beard, Jacket, Tree


– Fantastisk å kjøre

Den ladbare hybriden kommer i det topputstyrte nivået Intens, som starter på 359.900 kroner. Gøytil i Motor Forum forteller at hybridbiler er ekstra gunstig i Norge på grunn av lav engangsavgift.

– Om det ikke er som å kjøpe en elbil, er det ikke langt unna. Vi har et høyt utstyrsnivå, så du får med full pakke fra starten av.

Bilentusiast Sverre er enig og får faktisk ikke rost den nye bilen sin godt nok.

– Utstyrsmessig mangler den ikke noe og alt fungerer som det skal. Den er helt fantastisk å kjøre. Det er en glede hver gang, avslutter han.

Les mer om Renault Captur Plug-in hybrid Klikk her


Motor vehicle, Automotive lighting, Steering wheel, Car, Speedometer, Gauge

Har du lyst til å prøvekjøre nye
Renault Captur Plug-in hybrid?

Renault ZOE: – Jeg kjørte over 450 kilometer uten å lade



ANNONSØRINNHOLD

Produsert av PRESSWORKS for BROOM

Det er gode grunner til at Renault ZOE er en av verdens mest populære elbiler.

Innholdet i denne artikkelen er laget av ekstern tredjepart og ikke av Brooms redaksjon.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.
2020 © Copyright

BROOM, Kirkegata 1-3, 0153 Oslo

Salgssjef: Øyvind Blankvandsbråten
Daglig leder/redaktør: Knut Skogstad

logosvart-turbo_1000.png
Logo, Font, Text

Annonsørinnhold fra Broom

Skjermbilde 2020-01-19 19.44.53.png

Annonsørinnhold fra Broom

Logo, Font, Text
Skjermbilde 2020-01-19 19.44.53.png
Logo, Font, Text
Skjermbilde 2020-01-19 19.44.53.png

Annonsørinnhold fra Broom

Annonsørinnhold fra Broom

Logo, Font, Text
Skjermbilde 2020-01-19 19.44.53.png