KUNDECASE

RENAULT ZOE

Renault kjemper i et nyetablert og tøft marked med stadig nye elbiler. Kampen står om rekkevidde, komfort, kvalitet og kraft. Lenge var markedet preget av enkeltaktører. Nå jobber alle de store bilmerkene på spreng, og utvikler nye elbil-modeller i høyt tempo.

Franske Renault har for lengst kastet seg inn i kampen, og deres ZOE ble lansert allerede i 2014. I årene etter har Renault ZOE blitt et av de aller mest populære elbilene.

Men teknologien beveger seg raskere enn markedet, og Renault har dermed utviklet en ny og kraftig forbedret variant av ZOE; med bedre rekkevidde, mer kraft og bedre plass.

Broom ble utfordret på hvordan nyvinningen kunne presenteres i markedet på en enestående måte.

UTFORDRINGEN

"Kampanjen Broom.no produserte for oss har gitt bra effekt."

Stine Fratras, marketing manager hos Renault Norge

LØSNINGEN

I samarbeid med vår partner Pressworks produserte vi en serie med reportasjer om Renault ZOE. Til forskjell fra mer tradisjonelle kampanjer, designet vi reportasjene på en svært rik og inspirerende måte.

Vi tok med oss Renault ZOE på tur, vi fotograferte og filmet henne med drone, vi skrev fyldig og inngående om ytelser, rekkevidde, komfort og kjøreegenskaper.

Vi intervjuet kunder som hadde kjørt ZOE fra Nordkapp til Lindesnes. Vi intervjuet ansatte i Renaults forhandlernettverk og vi snakket med ledelsen i Renault Norge.

Resulatet ble en serie reportasjer som på en fyldig og overbevisende måte forteller historien om en bil som av svært forståelige grunner har blitt én av Europas mest solgte el-biler.

Portable communications device, Mobile phone, Multimedia, Ipad, Smartphone, Technology, Product, Gadget
"Kampanjen på Broom.no har gitt oss gode resultater."

Stine Fratras, marketing manager hos Renault Norge

Kampanjen ble distribuert som content-innganger på broom.no. I løpet av xx.xx.xxxx til xx.xx.xxxx leverte kampanjen xxxx annonsevisninger. Gjennomsnitlig klikkrate på annonsene var solide xx%. Den beste annonseinngangen ga en klikkrate på xx%, som er langt høyere enn hva man normalt kan fortvente.

Lesetiden på innholdet var i gjennomsnitt på xx minutter, som ligger langt over det man normalt ser.

Totalt leverte vi xxx lesere til Renaults kampanjeside, og hele xxx bestilte prøvekjøring.

Automotive design, Vehicle door, Transport, Car, Product

RESULTATET

"Broom.no forstår hvordan godt innhold skaper salg. I tillegg har de levert bra filmproduksjoner."

Stine Fratras, marketing manager hos Renault Norge

BROOM, Kirkegata 1-3, 0153 Oslo

Salgssjef: Øyvind Blankvandsbråten
Daglig leder/redaktør: Knut Skogstad

Produksjonspartner: Pressworks

logosvart-turbo_1000.png
a-modern-bearded-man-driving-a-car-EUHRNQA.jpg
car-and-the-driver-PH6LN9G.jpg
aerial-view-of-cars-on-the-road-in-sunset-P68URWZ.jpg
reflection-of-a-gorgeous-young-dark-haired-girl-TAB8LH6.jpg
modern-cars-in-dealer-stock-PG97STM.jpg
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.”