En folkefavoritt
har blitt
enda bedre


– Renault ZOE er Europas mest
solgte elbil noensinne.

ANNONSØRINNHOLD

Produsert av PRESSWORKS for BROOM

En folkefavoritt
har blitt
enda bedre


ANNONSØRINNHOLD

Produsert av PRESSWORKS for BROOM

– Renault ZOE er Europas mest
solgte elbil noensinne.

Den første utgaven av Renault ZOE tok det norske bilmarkedet med storm, og seks år senere er den nye versjonen av
Renault ZOE her.

Med en rekke oppgraderinger både når det gjelder kjørekomfort, rekkevidde og sikkerhet, er det ingen grunn til å tro at den nye utgaven av elbilen vil bli tatt imot på noen mindre overstrømmende måte enn originalen. Tvert imot, sier Stine Fratras, markedssjef i Renault Norge. 

– Renault ZOE er faktisk Europas mest solgte elbil noensinne med over 170 000 eksemplarer solgt siden lanseringen. Her til lands regner vi med at rundt 3500 nordmenn sikrer seg den nye utgaven av Renault ZOE i løpet av 2020. Og når man ser hva man får for pengene, både når det gjelder rekkevidde og komfort, tror vi det er et veldig realistisk anslag, sier Fratras. 


Prøvekjøre Renault ZOE? Klikk her


DSCF2784.jpeg
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.”


Rask bil, rask lading

Den nyeste versjonen av Renault ZOE kan skilte med en motor på 100 kW, noe som tilsvarer 136 hk. Et dreiemoment på 245Nm gjør at bilen føles kvikk og sprek, og et 52 kwh batteri kombinert med muligheter til hurtiglading som gir deg over 150 km økt kjørelengde ved lading i 30 minutter, gjør at vi snart kan stryke «rekkeviddeangst» fra ordboken. 

Nye Renault ZOE har sterkere motor, 27 prosent større batteri, hurtiglading, og en rekkevidde på 395 kilometer etter WLTP-standarden. Med en startpris på 249 900 kroner er det ingen annen elbil som gir så mye rekkevidde for pengene, og nye Renault ZOE har fått et løft på flere områder, ikke minst interiøret. Det føles som å sette seg inn i en bil fra en høyere prisklasse eller to.

Rimelig luksus

En rekke andre detaljer bidrar også til å løfte komfort og kjøreglede, som svært god støydemping i kupeen, oppvarmet ratt, trådløs lading av mobiltelefon i midtkonsollen, og et nytt instrumentpanel med en 10 tommer stor skjerm. Man kan få stereoanlegg fra BOSE med subwoofer, navigasjon og EasyLink multimediasystem med 7 eller 9,3 tommer touchskjerm. 

Les mer om Renault ZOE her

Treffer rett i hjertet 

Men det er langt ifra bare egne tall og kalkyler som får markedssjefen til å være optimistisk. Følelser spiller også en rolle når folk skal kjøpe ny bil, og nok en gang ser det ut til at Renault har truffet norske bilkjøpere rett i hjertet med den nye modellen, som ble lansert med en seks uker lang Zoe Electric Passion Tour rundt omkring i Norge. 

LES OGSÅ: Kjørte fra Kristiansand til Tromsø i Renault Zoe



nye-zoe-eksterir1.jpg
nye-zoe-eksterir3.jpg

Folk fikk se og prøve den nye bilen, og det ble servert både pølser, pizza og kake, for ikke å glemme en opptreden fra fjorårets norske representant i Eurovision Song Contest, bandet KEiiNO. Likevel var det Renault ZOE som var den store stjerna. 

– Tilbakemeldingene fra de som kom og prøvekjørte bilen var helt fantastiske. Og så var det flott å se at nye Renault ZOE appellerer til et så bredt spekter av folk! Det var alt ifra barnefamilier som var på utkikk etter en bil, til de som hadde den forrige Renault ZOE og var nysgjerrig på den nye utgaven, og de som hverken hadde prøvd Renault ZOE eller andre elbiler før. Den gjennomgående tonen var mildt sagt positiv – enkelte bestilte seg bil på stedet!

Prøvekjøre Renault ZOE? Klikk her


Nye-ZOE-Interior-3.jpg
Nye-ZOE-Interior-2.jpg
– Tilbakemeldingene fra de som kom og prøvekjørte bilen var helt fantastiske.
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.”


The purpose of lorem ipsum is to create a natural looking block of text everything

Har du lyst til å prøvekjøre nye
Renault ZOE?

a-modern-bearded-man-driving-a-car-EUHRNQA.jpg
car-and-the-driver-PH6LN9G.jpg
aerial-view-of-cars-on-the-road-in-sunset-P68URWZ.jpg
reflection-of-a-gorgeous-young-dark-haired-girl-TAB8LH6.jpg
modern-cars-in-dealer-stock-PG97STM.jpg

Stine Fratras forteller at mange trakk fram at bilen føltes svært romslig, rett og slett oppleves større enn den er. Dette til tross for at bilen i seg selv ikke er større enn forgjengeren. Bagasjerommet rommer for eksempel 338 liter, noe som riktignok er romslig for en bil i Renault ZOEs klasse, men ikke mer enn på den utgående modellen. Likevel mente altså mange at bilen føltes større. 

Men det var langt mer enn størrelsen som falt i smak hos de som fikk teste bilen. 

–Med parkeringsassistent, filskiftevarsler og filholderassistent, automatisk skifte mellom nær- og fjernlys, elektronisk parkeringsbrems, blindsonevarsler, og trafikkskiltgjenkjenning har Renault ZOE det meste man kan ønske seg fra en bil i dag.
Med en svært lav startpris kombinert med lang rekkevidde er nye Renault ZOE den elbilen som gir deg mest rekkevidde for pengene, konkluderer Fratras. 

Prøvekjøre Renault ZOE? Klikk her


Nye-Zoe-front-seats.jpg
Nye-ZOE-Interior-1.jpg

Velg din
favorittfarge:


«Bestselgeren har blitt ny – og mye bedre»
Broom, 16. september 2019



«Mest rekkevidde for pengene.»
Motor, 20. november 2019



«Meget god rekkevidde, kraftigere og kvikkere, mer stillegående enn før.»
Din Side, 23. september 2019



«Med en innstegspris på 250.000 kroner er dette bilen som gir flest kilometer for pengene i dette segmentet.»
Dagens Næringsliv, 5. august 2019

Dette sier norske biljournalister om Renault ZOE

Innholdet i denne artikkelen er laget av Pressworks og ikke av Brooms redaksjon.
Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.
2020 © Copyright

BROOM, Kirkegata 1-3, 0153 Oslo

Salgssjef: Øyvind Blankvandsbråten
Daglig leder/redaktør: Knut Skogstad

logosvart-turbo_1000.png